Mittwoch, 3. Januar 2007

Unchallenged? Overchallenged?

No idea what sort of situation I am in. Retrospecting what I have done so far, my comment reads, the job is fairly unchallenging.



However, we say life is hard, because we'll never know how far we should look ahead of time. There is always a moment shortly before deadline, when something turns out overseen. This has happened to me at least a thousand times, and sadly enough, I am just 25 by now.



If I am to find fault with my work now, I would probably say, the job is rather overchallenging. It has been almost 2 months since I laid my hands on it. Figures are checked, data are recalculated, the writing has been polished, ... it's just almost flawless. Were there any mistakes, they would have been beyond my ability.



So I can't help taking this job for easy. It is now my friend's words that ring around my ear: If you cannot do the easy job, you will never do the big one. These words strengthen me to find those legendary elusive errors.



Keine Ahnung in welcher Situation ich mich befinde. Wenn ich Rückblick hinwerfe, was ich bisher gemacht habe, mein Kommentar lautet, ich bin zwar unterfordert.



Dennoch ist das Leben aber hart, weil wir nie fassen können, bis wie fern vorausgesehen werden soll. Es gibt immer einen Momemt, der in Kürze vor Deadline liegt, in welchem etwas nicht mehr stimmt, etwas übersehen werden ist. Das ist zumindest tausendmal bei mir passiert, überdies bin ich nur erst 25 Jahre alt.



Wenn ich an meiner Arbeit herumzukritisieren anfange, kann ich mich nur als überfordert schätzen. Der Job ist schon seit 2 Monaten angefangen. Die Ziffern sind korrigiert, Daten neu berechnet, Absätze poliert, ... es ist schon knapp tadellos. Hätten da Fehler geben sollen, würden die schon nicht mehr in meiner Macht liegen.





So kann ich nichts anders, als den Job für easy zu halten. Das Wort von einem meiner Freunde klingt immerhin rum meine Ohren: Falls du den einfachen nicht vollbringen kannst, kriegst du nie den wichtigen. Es liefert mir die Kraft, weiter nach schwer fassbaren Fehlern zu suchen.





powered by performancing firefox

Keine Kommentare: