Freitag, 26. Januar 2007

Big Enterprise or Small Business

Since over 2 months I have been working for a big enterprise, or to be exact, a branch of the hulk. It is inevitable to contemplate on the situation where I am.



Even some time before I graduated from Univ. in 2004, some of my friends have been working as intern students. Easy to understand how anxious I was due to the lack of practical experience. Yet I was determined to track the route of a desperate oversea student. And now I have come to where I am. Hmm. It LOOKS good, and it took me almost 3 years to look good. Hmm.



Meanwhile, I have been receiving complaint all over China, namely Beijing Shanghai Guangzhou and Hong Kong. Were the working life in these most vital cities so disappointing as they described, it could have been purely nightmare in non-provincial capitals.



Then I carried out a small survey and found out, most filed complaints relate to shortage of development, or to put it this way, they are almost the best of his/her company, no one is taking lead and puts him/her in the big picture. It just does not help to stay any longer.



Inarguably I have never had such problem. 1st, I work in a big enterprise with international manipulating experience of over 100 years. There are enough geniuses even in dusty corners. 2nd, it is just 2 months. My problem is always something else like I am in great need of female colleagues. It is always a deficiency of engineering companies.



Let's take a closer look on the issue. No doubt that a complete training package will fabricate a novice soon looking as cool as fashion Samsung cellphone. But cellphones do not know how to update themselves. A thinker does. I cannot deny the fact that, he who does not know, will possibly never know. But just a 2-year stay has awared them of the dissatisfaction, isn't that good news?



Let me throw a bad allusion to it. A room of people farting all the time. After being in it for a long time, everyone of them get used to the displeasing smell. An outsider will surely inform them all of the fact. Yet an insider must be a genius, if s/he finds out her/himself that, it's simply smelly here.



Big enterprise or small business? Just do not stop thinking.



Schon seit 2 Monaten arbeite ich in einem Großkonzern, oder noch genauer, in einer Abteilung des Kolosses. Es ist unvermeidbar darüber nachzudenken, wo ich mich jetzt befinde.



Schon kurzfristig vor meinem Abschluss des Bachelorstudiums im Jahre 2004 ware einige meiner Freunde im Büro als Praktikanten tätig gewegen. Leicht zu verstehen wie ängstlich ich damals über Mangel an Praxis. Dennoch suchte ich die Route eines verzweifelten ausländischen Studentes. Und jetzt bin ich im Großkonzern. Es klingt gut, und es hat 3 Jahre gedauert, bevor es gut klingt. Hmm.



Inzwischen habe ich viele Klagen in ganz China
erhalten, nämlich Beijing, Shanghai, Guangzhou und Hong Kong. Wäre das Berufleben in lebhaftesten Städten Chinas so enttäuschend, müsste es noch viel schlimmer in relativ kleineren Städten.



Und dann habe ich eine kleine Studie darüber durchgeführt. Ich
habe herausgefunden, die meisten Klagen betreffen eine schlechte Aussicht der Karriereentwicklung. Um es anders zu formulieren, kaum keiner seiner/iherer Kollegen könne ihm/ihr weiteren Hinweis geben und ihn/sie im Bilde setzen. Es bringt nichts lange zu bleiben.



Unbestreitbar habe ich nie solches gehabt. Erstens, ich bin im Großkonzern, der weltweit Manipulierung von über 100 Jahre besitzt. Es gibt genüngende Genies überall, auch in übersehene Ecken. Zweitens, ich bin hier erst 2 Monate. My Problem geht meist darum, dass ich dringend Kolleginnen brauche. Das ist ohnehin ein üblicher Defekt eines Ingenieurenfirma.



Lass uns das Problem genauer anschauen. Es kommt nicht in Frage dass ein Neuling im Großkonzern schnell dazu veranlasst wird, wunderschön zu arbeiten wie Samsung Handys in Mode. Aber Handys ist nicht möglich, selbst upzudaten. Ein Denker schon. Ich kann die Wahrheit nicht widerlegen, dass man es eher nie wissen wird, wenn er es gar nicht weiss. Aber ein zweijähriger Aufenthalt hat ihn schon in Kenntnis von Unzufriedenheit gebracht. Ist es nicht eine gute Nachricht?



Lass mich eine schlechte Anspielung dazu aufbauen. Jede Menge von Leuten sitzen in Raum, wo sie die ganze Zeit furzen. Nach einer langen Weile hat sich jeder daran gewöhnt. Wenn man von Draußen reinkommt, merkt man sofort den üblen Geruch. Dennoch, ein Insider muss sehr klug sein, selbst den Fakt zu finden, dass es stinkt.





powered by performancing firefox

Keine Kommentare: